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Bühler AG

Gupfenstrasse 5
9240Uzwil
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Bühler AG

Bühler ist ein international ausgerichtetes Familienunternehmen mit Hauptsitz in der Schweiz.

Milliarden von Menschen essen Lebensmittel, die auf Anlagen von Bühler hergestellt werden und reisen in Fahrzeugen, deren Teile auf unseren Maschinen fabriziert wurden. Unzählige Menschen tragen Brillen, benutzen Smartphones und lesen Zeitungen sowie Zeitschriften, die mit Prozesstechnologien und -lösungen von Bühler hergestellt wurden.
 
Unsere 13‘000 Mitarbeitenden, welche in über 140 Länder tätig sind, bilden die Grundlage für unseren Erfolg. Deshalb schreiben wir Chancengleichheit, Vielfalt und Inklusion gross. Wir sind stets auf der Suche nach neuen Mitarbeitenden, die unsere Vision engagiert, motiviert und begeistert gemeinsam mit uns verfolgen.
 
Interessieren Sie sich dafür, die Welt nachhaltiger zu machen? Wollen Sie Herausforderungen in einem internationalen Unternehmen mit einem Umsatz von über 3 Milliarden Schweizer Franken aktiv angehen?

Übernehmen Sie Verantwortung und entwickeln Sie gemeinsam mit uns Innovationen für eine bessere Welt. Nutzen Sie die Chance, gemeinsam mit uns für Milliarden Menschen weltweit etwas zu bewirken.
Bühler ist ein international ausgerichtetes Familienunternehmen mit Hauptsitz in der Schweiz.

Milliarden von Menschen essen Lebensmittel, die auf Anlagen von Bühler hergestellt werden und reisen in Fahrzeugen, deren Teile auf unseren Maschinen fabriziert wurden. Unzählige Menschen tragen Brillen, benutzen Smartphones und lesen Zeitungen sowie Zeitschriften, die mit Prozesstechnologien und -lösungen von Bühler hergestellt wurden.
 
Unsere 13‘000 Mitarbeitenden, welche in über 140 Länder tätig sind, bilden die Grundlage für unseren Erfolg. Deshalb schreiben wir Chancengleichheit, Vielfalt und Inklusion gross. Wir sind stets auf der Suche nach neuen Mitarbeitenden, die unsere Vision engagiert, motiviert und begeistert gemeinsam mit uns verfolgen.
 
Interessieren Sie sich dafür, die Welt nachhaltiger zu machen? Wollen Sie Herausforderungen in einem internationalen Unternehmen mit einem Umsatz von über 3 Milliarden Schweizer Franken aktiv angehen?

Übernehmen Sie Verantwortung und entwickeln Sie gemeinsam mit uns Innovationen für eine bessere Welt. Nutzen Sie die Chance, gemeinsam mit uns für Milliarden Menschen weltweit etwas zu bewirken.
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20.01.2025

Bühler AG

MES-Software Engineer

  • Bühler AG

  • 9240Uzwil

  • 20.01.2025

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

9240Uzwil

Einleitung Wir suchen einen motivierten und vielseitigen Mitarbeitenden zur Verstärkung unseres Teams. Wenn du Freude an der Arbeit mit modernen Technologien und innovativen Lösungen hast, dann bist du bei uns richtig. In dieser Position bist du verantwortlich für die Konfiguration unserer Software, Installation von Hardware sowie die Unterstützung unserer Kunden. Reisebereitschaft und exzellente Kommunikationsfähigkeiten sind von Vorteil. Aufgaben Sie erstellen Kontrollsysteme durch die Konfiguration der hauseigenen, webbasierten MES-Software und übernehmen die Verantwortung für Termine und Kosten. Sie sind verantwortlich für die Installation und Konfiguration von Hardware und Software in den Kundenprojekten. Sie optimieren die Installationsprozesse mit Shell-Skripten. Sie unterstützen die Inbetriebnahme von Leitsystemen im In- und Ausland und Sie bieten Remote-Support für Kunden an. Sie unterstützen das Offert-Team bei Automatisierungsfragen. Sie erstellen und pflegen Dokumentationen und das Wiki. Erforderliche Qualifikationen Sie verfügen über eine abgeschlossene Lehre als Informatiker und/oder Studium in Systemtechnik, Elektrotechnik, Informatik HF/FH o.ä. Kenntnisse in C#, vb.net, Angular, Azure, GIT, SQLServer, Windows. Weitere Kenntnisse in Web-Programmierung wie Typescript. Kenntnisse in Netzwerktechnik (Routing, Switching, VLAN, Wlan). Fundiertes IT- und CSOT-Wissen. Sie haben Erfahrung in der industriellen Prozess-Automation. Kunden- und lösungsorientiert mit guten Kommunikationsfähigkeiten (mündlich und schriftlich) in Englisch und Deutsch. Weitere Sprachen von Vorteil. Reisebereitschaft von 5-10%. Benefits Berufliche und persönliche Entwicklung Interkulturelles Arbeitsumfeld Vom Arbeitgeber finanzierter Pensionsplan Kantine Parkmöglichkeiten Gute Anbindung an den öffentlichen Nahverkehr Mitarbeitervorteile und Rabatte Gewinnbeteiligung Senioritätsbonus Internes Programm für Frauen in MINT Women@MLS Netzwerk GenerationB Gemeinschaft Sie haben noch Fragen? Wir helfen Ihnen gerne weiter! Didier Chételat Recruiting Partner www.linkedin.com/in/didier-chételat Gupfenstrasse 5 9240 Uzwil
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19.01.2025

Bühler AG

Product Owner Finance & Controlling

  • Bühler AG

  • 9240Uzwil

  • 19.01.2025

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

9240Uzwil

Summary Take a key role in developing and improving continuously the Finance and Controlling function in the global business context of Bühler. For this we are seeking an experienced Product Owner to drive the development and operationalization of the Finance and Controlling business processes and solutions. We are building our solution based on SAP S/4 HANA and harvesting the fruits through new functionalities. In your role you are acting as an integrator between the Finance and Controlling function and the agile development team. Are you an experienced Product Owner and eager to drive the Finance and Controlling function further towards excellence? Job Responsibilities You are responsible to develop with your agile team the global solution for the streams “Record to Report” and “Business Finance”. In a scaled agile setup, together with your agile team you ensure continuous value delivery alongside the overall vision and roadmap. You collaborate closely with stakeholders within the Bühler organization, customers, and Product Owners from other agile teams to understand and refine requirements and to support the Agile team elaborating value adding solutions. You own and manage the feature backlog, define user stories, and manage dependencies to other DevOps teams. You consult Bühler business partners in how to create valuable products and services based on the capabilities you and your team provide. Qualifications Completed computer science studies or Business Administration or similar (university, FH. HF). Several years of professional experience as a product owner. Experience with SAP FI/CO. Profound background in the application of agile methods, the Scrum framework and managing backlogs and requirements. Experience with the SAFe framework is a plus. Strong affinity for business processes and user experience. Focus on built-in quality and experience with continuous delivery. You have some year experience in controlling/finance/audit Fluent in English and German. Very good communication skills and ability to mobilize people without direct authority. Benefits Career and personal development Cross-cultural working environment Employer-funded pension plan Canteen Parking area Good connections with public transport Employee benefits and discounts Profit-sharing Seniority bonus In-house Women in STEM program Women@MLS Network GenerationB Community Questions? We're happy to help! Didier Chételat Recruiting Partner www.linkedin.com/in/didier-chételat Gupfenstrasse 5 9240 Uzwil
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17.01.2025

Bühler AG

Software Development Engineer

  • Bühler AG

  • 9240Uzwil

  • 17.01.2025

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

9240Uzwil

Summary The Software Development Engineer is working on conceptual and functional software development of challenging software projects throughout the whole lifecycle. Refining backlog items, coding, testing, documenting, and collaborating with operations are integral parts of the development process. He has sound knowledge about the environment in which the software is embedded. Guiding less experienced engineers and sharing knowledge goes without saying. The engineer questions implemented solutions critically and brings in new ideas. Additionally, the engineer identifies and defines continuous improvements in the development process as well as in the software architecture. Job Responsibilities You evaluate the software requirements and change requests, considering feasibility, complexity, impact on existing systems, and adherence to standards and guidelines, while also assessing the feasibility of alternative solutions. You define the required technical and human resources, as well as the interfaces to peripheral systems. You analyse, design and implement the security measures. You implement and maintain the software applications, components and interfaces. You ensure third level support, analyze and fixe the bugs. You will create concepts and implement software improvements throughout the software lifecycle. You support the project execution for customer projects. Qualifications Technical education in software engineering (HF, FH or University) with some years of professional experience in software development. Strong understanding of software engineering, specifically in backend and Frontend. Strong knowledge in object-oriented software programming, .NET, Angular. Strong knowledge in source control management, Git on Azure DevOps. Good knowledge of software design and architecture patterns. Strong understanding of the Windows operating system and networks. Fluent in English (level C1 or equivalent) and German. Willingness to travel internationally <10%, with strong intercultural skills & understanding. Benefits Career and personal development Cross-cultural working environment Employer-funded pension plan Canteen Parking area Good connections with public transport Employee benefits and discounts Profit-sharing Seniority bonus In-house Women in STEM program Women@MLS Network GenerationB Community Questions? We're happy to help! Didier Chételat Recruiting Partner www.linkedin.com/in/didier-chételat Gupfenstrasse 5 9240 Uzwil
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11.01.2025

Bühler AG

SAP SuccessFactors Expert

  • Bühler AG

  • 9240Uzwil

  • 11.01.2025

  • Temporär (befristet) 100%

Temporär (befristet) 100%

9240Uzwil

Summary We are seeking an experienced SAP SuccessFactors Expert to join our in-house HR Systems and Processes team. This role will be responsible for the configuration, management, and optimization of various SAP SuccessFactors modules, including Employee Central, Recruiting and Onboarding, Talent and Performance Management. The ideal candidate will have hands-on experience with these modules, a strong understanding of HR processes, and the ability to work collaboratively within a multidisciplinary team. Additionally, experience in reporting and analytics, particularly using SAP Analytics Cloud, will be highly advantageous. Job Responsibilities You configure, maintain, and optimize SAP SuccessFactors modules including Employee Central, Recruiting and Onboarding, Talent Management, and Performance Management. You participate in the full system lifecycle, from design and implementation to testing, training, and post-launch support. You also ensure the SAP SuccessFactors modules align with business requirements and best practices. You provide ongoing support and troubleshooting for SAP SuccessFactors users, ensuring optimal system performance. You perform regular system updates and enhancements, ensuring seamless integration across different modules and HR functions. You work closely with the HR team and key stakeholders to understand business needs and translate them into system solutions and you act also as a liaison between the HR department and IT teams to ensure smooth system operations. You Assist in the creation of system documentation, including user guides and process flows. You support the development and management of HR reports and dashboards, using SAP Analytics Cloud to provide valuable insights into key HR metrics. You conduct training sessions for HR staff and other end users to ensure they are proficient in using the SuccessFactors platform. You share best practices and continually improve the team knowledge of the SAP SuccessFactors suite. Qualifications Proven experience in the configuration and implementation of SAP SuccessFactors modules, particularly Employee Central, Recruiting, Onboarding, Talent Management, and Performance Management. Strong understanding of HR processes, particularly in talent acquisition, employee lifecycle management, performance reviews, and talent development. Practical experience in system integration, configuration, and testing within SAP SuccessFactors. Ability to work cross-functionally and collaborate effectively with HR and IT teams. Excellent problem-solving skills and the ability to troubleshoot complex system issues. Strong communication skills, with the ability to explain technical concepts to non-technical stakeholders. Experience in using SAP Analytics Cloud for reporting and data visualization is a strong advantage. Benefits Career and personal development Cross-cultural working environment Employer-funded pension plan Canteen Parking area Good connections with public transport Employee benefits and discounts Profit-sharing Seniority bonus In-house Women in STEM program Women@MLS Network GenerationB Community Questions? We're happy to help! Didier Chételat Recruiting Partner www.linkedin.com/in/didier-chételat Gupfenstrasse 5 9240 Uzwil
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09.01.2025

Bühler AG

Head Global Category Management & Sustainability

  • Bühler AG

  • 9240Uzwil

  • 09.01.2025

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

9240Uzwil

Summary The main responsibility of Manufacturing, Logistics & Supply Chain (MLS) is to ensure a smooth supply chain for Bühler and our customers - in the regions for the regions. Our 29 factories worldwide follow the BPS Bühler Production System with its Total Synchro principles and SQCDP targets, and each factory in our network has a clearly defined focus. Our 12500 employees worldwide, out of that 500 employees in the MLS organization, strive to deliver Bühler products every day at the right time, at the right cost and in the right quality. The Global Category Management Team for Automation is responsible for leading the global strategy and portfolio management. This in-cludes developing and implementing strategic sourcing strategies, managing supplier relationships, and driving innovation to achieve global procurement objectives in the areas of sustainability, quality, cost, delivery, and network. Job Responsibilities You lead the team of Global Category Managers as the center pillar of the strategic procurement, including Category Management and Lead Buying You are responsible for managing and developing category strategy for the entire Group as part of the global procurement strategy You define the supplier portfolio for the regions and local markets together with the Regional Category Managers You support negotiations of global framework agreements and take TCO (Total Cost of Ownership) into account You are responsible for leading global/regional RFPs and cost reduction projects You are responsible for the supplier relationship management Required Qualifications Completed studies (Supply Chain, Business Administration, Process Management) FH/University with experience in the industrial goods industry 5 years of experience in category management in a global matrix organization, at least 3 years in a leading position Ability to demonstrate strong analytical and conceptual skills as well as negotiation and commercial competences Technical affinity for IT systems (including ERP SAP, SAP BW, SRM systems, MS Office, etc.) English (business fluent) Willigness to travel international up to 20% Benefits Career and personal development Cross-cultural working environment Employer-funded pension plan Canteen Parking area Modern mobility concept Good connections with public transport Employee benefits and discounts Profit-sharing Seniority bonus Questions? We're happy to help! Franziska Oertel HR Recruiting and Marketing Specialist www.linkedin.com/in/franziska-oertel Gupfenstrasse 5 9240 Uzwil Schweiz
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08.01.2025

Bühler AG

Team Manager Technical Product Information

  • Bühler AG

  • 9240Uzwil

  • 08.01.2025

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

9240Uzwil

Summary You are responsible for the sustainable and profitable business development of the department “Technical Product Information” Job Responsibilities You have the full responsibility for the Technical Product Information department and team leading of 6 employees You are responsible for the planning and implementation of documentation projects in close cooperation with product managers in the Business and external service providers You Build up and support the documentation Hub in India. You are researching and structuring product knowledge and product data. You are the first contact point for all writers and stakeholders You ensure the quality assurance through proofreading You are supporting internal and external editors You are writing and changing of instruction and operating manuals You collaborate in the processes to optimate information delivery You advice on documentation issues You implement the legal and normative requirements and the Machinery Directive Qualifications Ability to lead and connect effectively within a matrix organization Leadership experience minimum 3 years Knowledge of content management systems (preferably Quanos ST4) Strong strategic skills with the ability to implement and execute Solid industry and technological knowledge Excellent written and oral communication skills, to connect with people inside and outside of the company Basic knowledge in mechanical engineering Nice to have Master degree (or equivalent) in Engineering or Business Administration or technical writing German and English fluent, other foreign languages advantageous MS Project, CAD, Azure DevOps, Knowledge in XML-based editing systems such as (ST4, Cosima, e.g.)M2M Project Management License Benefits Career and personal development Cross-cultural working environment Employer-funded pension plan Canteen Parking area Good connections with public transport Employee benefits and discounts Profit-sharing Seniority bonus In-house Women in STEM program Women@MLS Network GenerationB Community Questions? We're happy to help! Didier Chételat Recruiting Partner www.linkedin.com/in/didier-chételat Gupfenstrasse 5 9240 Uzwil
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04.01.2025

Bühler AG

Sales & Operations Planner

  • Bühler AG

  • 9240Uzwil

  • 04.01.2025

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

9240Uzwil

Summary As a part of our Global Sales & Operations Planning Team, we are now looking for a committed and highly motivated Sales & Operations Planner who is ready to create a sustainable tomorrow together with us. The application period runs until the end of November. We will collect and evaluate all incoming applications and give you feedback on how to proceed with the application process at the beginning of December. Job Responsibilities You translate the demand into capacity planning / slot planning You act as Single point of contact within the Sales & Operations Planning Process for Project Manager, Supply Chain and Logistics You closely coordinate and collaborate with the commercial and procurement department, Shipping Specialists and Manufacturing Planners You review (Navigator) quotations to check lead times, consider factory workload in line with the requirements of the business You define supply chain events for all components based on project strategy, lead times and given capacities You draft, adjust and update the event schedule and prepare event schedule for kick-off meetings You track major events, monitor the progress and proactively define actions with the Project Manager, the Supply Chain and Logistics in case of deviation or delay Required Qualifications Bachelor`s Degree (or equivalent) in a technical field of technical education Minimum 3 years of experience in Project Planning or Supply Chain Management Strong ability in the use of SAP Strong customer focused problem solving and conflict management skills Team spirit and well-developed communication skills as well as the ability to work within an interdisciplinary and international environment Very good communication skills in English as well as good level of German Benefits Career and personal development Cross-cultural working environment Employer-funded pension plan Canteen Parking area Good connections with public transport Employee benefits and discounts Profit-sharing Seniority bonus Questions? We're happy to help! Franziska Oertel HR Recruiting and Marketing Specialist www.linkedin.com/in/franziska-oertel Gupfenstrasse 5 9240 Uzwil Schweiz
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03.01.2025

Bühler AG

Hardware Engineer Automation (Elektroplaner: in)

  • Bühler AG

  • 9240Uzwil

  • 03.01.2025

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

9240Uzwil

Wie gestalten Sie Ihr Frühstücksmüsli? Woraus besteht Ihr Lieblingsbrot? Milling Solutions bietet umfassende Automationslösungen für die Verarbeitung von Weizen, Roggen, Hafer, Mais und verschiedenen Hülsenfrüchten. Als Hardware Engineer Automation setzen Sie den Fokus auf die Elektroplanung von komplexen Anlagensteuerungen. Dabei unterstützen Sie das Automationsteam mit ihrem Fachwissen im Bereich der Elektrotechnik. Wenn sie Teil eines motivierten Teams werden möchten und eine Faszination für Elektrotechnik und Automation haben, freuen wir uns auf Ihre Bewerbung! Aufgaben Sie definieren das Hardwarekonzept basierend auf Spezifikationen und Normen. Sie erstellen Anlagensteuerungskonzepte für große Feldbus-Netzwerke. Sie erstellen Elektroschemata für Anlagensteuerungen mittels verschiedener ECAD-Systeme (Ruplan, EBase sowie Comos). Sie koordinieren die Schaltschrankproduktion mit der Fabrik und führen anschließend die Abnahmeprüfung (FAT) durch. Sie unterstützen bei IO-Tests und Inbetriebnahmen. Erforderliche Qualifikationen Abgeschlossene technische Ausbildung – Lehre und/oder HF-Abschluss im Bereich Automatisierungstechnik oder in einem vergleichbaren Feld. Kenntnisse im Umgang mit einem ECAD-System oder die Bereitschaft es zu erlernen Gute mündliche und schriftliche Kommunikationsfähigkeiten in Deutsch und Englisch Praktische Erfahrung in der industriellen Prozess-Automation Reisebereitschaft von 10% Benefits Berufliche und persönliche Entwicklung Interkulturelles Arbeitsumfeld Vom Arbeitgeber finanzierter Pensionsplan Kantine Parkmöglichkeiten Gute Anbindung an den öffentlichen Nahverkehr Mitarbeitervorteile und Rabatte Gewinnbeteiligung Senioritätsbonus Internes Programm für Frauen in MINT Women@MLS Netzwerk GenerationB Gemeinschaft Fragen? Wir helfen gerne! Didier Chételat Recruiting Partner www.linkedin.com/in/didier-chételat Gupfenstrasse 5 9240 Uzwil
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20.12.2024

Bühler AG

Sales Project Manager

  • Bühler AG

  • 9240Uzwil

  • 20.12.2024

  • Festanstellung 100%FührungspositionManagement / Kader

Festanstellung 100%

FührungspositionManagement / Kader

9240Uzwil

Summary Bühler has two business pillars: Grains & Food solutions ensure safe and healthy food and feed. Advanced Materials contributes to the production of energy-efficient vehicles and buildings. Value Nutrition is the global solution and technology partner for producers of animal feed, pet food, aqua feed, pasta and noodles, vegetable oil, cereals, and snacks. Job Responsibilities You implement the sales targets of the Business Unit "Human Nutrition" together with the local sales teams in the assigned regions. You advise the sales teams in the respective branches on technical, technological, and commercial issues and develop customer-specific concepts, involving internal and external specialists. You are responsible for the technical leadership and coordination of the sales process for pasta and extrusion plants by involving the local sales teams. You support, train, and further develop our local service and sales organizations in the assigned area. You acquire, develop, and maintain customer and business relationships and represent the company convincingly. You ensure the required market transparency (market potential, competitor activities, customer behavior, etc.) and communicate market needs and trends to product management. You understand the needs of our current and future customers, identify potential markets, and develop new solutions in collaboration with product management. Qualifications You have a technical education (FH, university, or HF is desirable) as well as relevant commercial further education in business administration, marketing, or sales. You have professional experience in international sales of capital goods as well as knowledge in the food industry or in the field of process engineering or engineering. You possess strong intercultural competencies. You are a charismatic and entrepreneurial sales personality with strong customer orientation and multicultural understanding. You possess excellent communication skills, negotiation skills, and diplomacy. You have business-fluent German and English language skills. Additional languages such as French are an advantage. You are highly flexible and resilient, and willing to travel for approximately 30% of your working time. Benefits Career and personal development Cross-cultural working environment Employer-funded pension plan Canteen Parking area Good connections with public transport Employee benefits and discounts Profit-sharing Seniority bonus In-house Women in STEM program Women@MLS Network GenerationB Community Questions? We're happy to help! Didier Chételat Recruiting Partner www.linkedin.com/in/didier-chételat Gupfenstrasse 5 9240 Uzwil
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04.12.2024

Bühler AG

Senior Process Engineer Chocolate & Cocoa

  • Bühler AG

  • 9240Uzwil

  • 04.12.2024

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

9240Uzwil

Einleitung Im Geschäftsbereich Chocolate & Coffee sind wir ein führender Anbieter von Maschinen und Anlagen zur Herstellung von Kakao, Nüssen, Schokolade und Kaffee. Zur Verstärkung unseres Technologie-Teams suchen wir eine engagierte und motivierte Persönlichkeit als Senior Process Engineer Aufgaben Unterstützung bei der Organisation und Durchführung von Kunden-Versuchen zur Verkaufsunterstützung Unterstützung des Verkaufs in technologischen Fragestellungen Unterstützung der Projektausführung sowie bei Inbetriebsetzungen von Schokoladen-, Compound und Kakao Prozessanlagen vor Ort beim Kunden Entwicklung von Rezepten zur Erreichung bestimmter Geschmackseigenschaften Training von Kunden sowie Bühler-interner Mitarbeiter Betreuung interner- & externer R&D Partner Bewegen im Spannungsfeld von technisch optimaler und marktgerechter Lösungsfindung Planung, Durchführung und Optimierung von Prozessen in der Kakao- und Schokoladenverarbeitung Inbetriebsetzung von Anlagen im in- und Ausland Analyse und Überwachung der Produktionsabläufe zur Sicherstellung der Produktqualität und Effizienz. Zusammenarbeit mit dem Engineering Planung und Umsetzung von Anlagenänderungen und -optimierungen. Schulung und Unterstützung des Produktionspersonals in Bezug auf neue Prozesse und Technologien. Dokumentation und Auswertung von Prozessdaten zur kontinuierlichen Verbesserung. Sicherstellung der Einhaltung von Sicherheits- und Umweltstandards sowie von Qualitätsrichtlinien. Erforderliche Qualifikationen Ingenieur-Studium (Uni / FH / ETH) im Bereich Lebensmitteltechnologie, Verfahrenstechnik, Thermodynamik, Biotechnologie oder ähnlichem. Breites Grundlagenwissen sowohl in naturwissenschaftlichen (Lebensmitteltechnologie, Chemie, Physik) wie auch technischen Disziplinen. Wissenschaftliches Arbeiten. Strukturierte, lösungsorientierte und pragmatische Arbeitsweise. Kenntnisse der Lebensmittel-Sensorik und Geschmacksprüfungen sind ein Plus. Leidenschaft für das Produkt Schokolade und Kakao. Spass am direkten weltweiten Kundenkontakt. Ausgezeichneter Kommunikator. Team- und Konfliktfähigkeit. Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift. Reisebereitschaft 40%. Hohe Selbständigkeit, Lösungsorientierung und Belastbarkeit. Gute Kommunikationsfähigkeiten in Deutsch und Englisch. Initiative, kreative und dynamische Persönlichkeit. Benefits Berufliche und persönliche Entwicklung Interkulturelles Arbeitsumfeld Vom Arbeitgeber finanzierter Pensionsplan Kantine Parkmöglichkeiten Gute Anbindung an den öffentlichen Nahverkehr Mitarbeitervorteile und Rabatte Gewinnbeteiligung Senioritätsbonus Internes Programm für Frauen in MINT Women@MLS Netzwerk GenerationB Gemeinschaft Sie haben noch Fragen? Wir beantworten sie gerne! Didier Chételat Recruiting Partner www.linkedin.com/in/didier-chételat Gupfenstrasse 5 9240 Uzwil Provide your contact details to the candidate here
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01.12.2024

Bühler AG

Senior Product Owner

  • Bühler AG

  • 9240Uzwil

  • 01.12.2024

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

9240Uzwil

Summary Our team is developing and operating Bühler Insights, an industrial IoT platform for connected products and services and with it a portfolio of industry-leading software solutions for customers and for internal stakeholders. We are leveraging cutting edge technologies on Microsoft Azure to further drive innovation in service. As part of Bühler’s digital and service transformation, we are further extending our software team. Are you an innovative and experienced Product Owner and eager to drive digitalization with us? Job Responsibilities You are responsible for the customer data and user management functionalities of Bühler's IIoT platform, "Bühler Insights". Additionally, you will oversee our integrated customer identity management solution, ensuring a seamless and secure experience for customers across all of Bühler's digital touchpoints. In a scaled agile environment, you and your Scrum team ensure continuous value delivery while aligning with the overall vision and roadmap. You collaborate closely with stakeholders within the Bühler organization, customers, and Product Owners from other Scrum teams to understand and refine requirements and to find value adding solutions. You own and manage the feature backlog, define user stories, and manage dependencies to other DevOps teams. You consult Bühler business partners in how to create valuable products and services based on the platform capabilities you and your team provide. Qualifications Completed computer science studies (university, FH. HF) Several years of professional experience as a product owner software products Profound background in the application of agile methods, the Scrum framework, and the handling of tools for managing backlogs and requirements (e.g. Jira and Confluence). Experience with the SAFe framework is a plus. Affinity towards high quality user experience and user interface design. Experience with identity and permission management solutions is a plus. Focus on built-in quality and experience with continuous delivery. Experience with Industrial IoT platforms and with cloud-based solutions is a plus. Fluent in English, German is a plus Benefits Career and personal development Cross-cultural working environment Employer-funded pension plan Canteen Parking area Good connections with public transport Employee benefits and discounts Profit-sharing Seniority bonus In-house Women in STEM program Women@MLS Network GenerationB Community Questions? We're happy to help! Didier Chételat Recruiting Partner www.linkedin.com/in/didier-chételat Gupfenstrasse 5 9240 Uzwil
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29.11.2024

Bühler AG

Lead Automation Engineer PLC

  • Bühler AG

  • 9240Uzwil

  • 29.11.2024

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

9240Uzwil

Einleitung Täglich kommen Milliarden Menschen mit Technologien von Bühler in Berührung, um ihre Grundbedürfnisse an Lebensmitteln und Mobilität zu erfüllen. Dafür entwickeln wir optimale Prozesslösungen, die jeweils die gesamte Wertschöpfungskette abdecken. Zwei Milliarden Menschen nehmen täglich Lebensmittel zu sich, die mit Anlagen von Bühler hergestellt wurden, und eine Milliarde Menschen fährt in Fahrzeugen, deren Teile mit unseren Maschinen gefertigt wurden. Angesichts dieser globalen Relevanz befinden wir uns in einer einzigartigen Position, um die globalen Herausforderungen in gute, nachhaltige Wirtschaftstätigkeiten zu transformieren. Milling Solutions (Wheat & Grains, Pulses) Mit der hochmodernen Verfahrenstechnik von Milling Solutions lassen sich Rohmaterialien wie Weizen, Roggen, Hafer, Mais und Hülsenfrüchte zu hochwertigen Mehl -und Griessprodukten verarbeiten. Wie gestalten Sie Ihr Frühstücksmüsli? Woraus besteht Ihr Lieblingsbrot? Milling Solutions bietet umfassende Automationslösungen für die Verarbeitung von Weizen, Roggen, Hafer, Mais und verschiedenen Hülsenfrüchten. Aufgaben Sie leiten komplexe Automationsprojekte. Sie sind verantwortlich für Projektplanung und Controlling. Sie sind verantwortlich für Budget-, Termin- und Qualitätsverantwortung. Sie koordinieren die verschiedenen Projekt Stakeholder. (Kunden, Verkäufer, mechanisches Engineering, Technologie). Sie definieren das Softwarekonzept anhand der Unterlagen und Spezifikationen. Sie programmieren und testen die PLC-Software unter Berücksichtigung von Standardvorgaben. Sie übernehmen die Inbetriebnahmen der Anlagenkontrollsysteme im In- und Ausland. Erforderliche Qualifikationen Sie haben eine technische Berufslehre ergänzt durch ein Studium im Bereich Automation, Elektrotechnik, Systemtechnik oder eine vergleichbare Kombination (FH, HF). Sie bringen Erfahrung in der industriellen Prozess-Automation und in der Realisierung von SPS-basierten Steuerungen mit. Sie kennen sich mit SPS- und HMI-Systemen (Siemens, S7 / TIA Portal) aus. Sie verfügen über gute mündliche und schriftliche Kommunikationsfähigkeiten in Englisch und Deutsch. Reisebereitschaft von 15-20%. Sie verfügen über gute Planungs- und Organisationskompetenzen. Sie sind eine dynamische, lernbereite und flexible Persönlichkeit. Benefits Berufliche und persönliche Entwicklung Interkulturelles Arbeitsumfeld Vom Arbeitgeber finanzierter Pensionsplan Kantine Parkmöglichkeiten Gute Anbindung an den öffentlichen Nahverkehr Mitarbeitervorteile und Rabatte Gewinnbeteiligung Senioritätsbonus Internes Programm für Frauen in MINT Women@MLS Netzwerk GenerationB Gemeinschaft Sie haben noch Fragen? Wir beantworten sie gerne! Didier Chételat Recruiting Partner www.linkedin.com/in/didier-chételat Gupfenstrasse 5 9240 Uzwil
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06.07.2015

Bühler AG

Field Service Engineer

  • Bühler AG

  • 9240Uzwil

  • 06.07.2015

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

9240Uzwil

Einleitung Im Geschäftsbereich Chocolate & Coffee sind wir ein führender Anbieter von Maschinen und Anlagen zur Herstellung von Kakao, Nüssen, Schokolade und Kaffee. Zur Verstärkung unseres Customer Service Team mit der Zuständigkeit für die Geschäftsbereiche Schokolade und Cocoa suchen wir eine engagierte und motivierte Persönlichkeit als Field Service Engineer. Aufgaben Sie führen Reparaturen, Revisionen und Wartungsarbeiten an Maschinen und Anlagen bei unserer nationalen und internationalen Kundschaft aus. Sie upgraden bestehendes Equipment. Sie inspizieren Maschinen und Anlagen. Sie bieten technische Beratung und erfüllen Servicevereinbarungen. Sie planen und wickeln Einsätze selbständig ab, inklusive Reporting. Sie unterstützen bei der Durchführung von technischen Schulungen. Sie sind zu 80% auf Reisen, davon 60% international. Erforderliche Qualifikationen Sie verfügen über eine abgeschlossene technische Ausbildung im Bereich Maschinenbau oder eine vergleichbare Qualifikation mit soliden Kenntnissen in der Elektrotechnik. Sie haben mehrjährige Berufserfahrung als Servicetechniker im Maschinen- und Anlagenbau. Sie besitzen eine hohe Reisebereitschaft und Erfahrung in internationalen Einsätzen. Sie verfügen über fundierte Kenntnisse in Pneumatik- und Hydrauliksystemen. Sie sind stark kundenorientiert und verfügen über gute Kommunikationsfähigkeiten in Deutsch und Englisch, sowohl mündlich als auch schriftlich. Weitere Sprachkenntnisse sind von Vorteil. Sie arbeiten selbstständig und proaktiv, auch unter herausfordernden Bedingungen, und besitzen die Fähigkeit, rasch fundierte Entscheidungen zu treffen. Benefits Berufliche und persönliche Entwicklung Interkulturelles Arbeitsumfeld Vom Arbeitgeber finanzierter Pensionsplan Kantine Parkmöglichkeiten Gute Anbindung an den öffentlichen Nahverkehr Mitarbeitervorteile und Rabatte Gewinnbeteiligung Senioritätsbonus Internes Programm für Frauen in MINT Women@MLS Netzwerk GenerationB Gemeinschaft Sie haben noch Fragen? Wir beantworten sie gerne! Didier Chételat Recruiting Partner www.linkedin.com/in/didier-chételat Gupfenstrasse 5 9240 Uzwil
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11.06.2015

Bühler AG

Paralegal

  • Bühler AG

  • 9240Uzwil

  • 11.06.2015

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

9240Uzwil

Einleitung Für unsere Konzernrechtsabteilung mit Hauptsitz in der Schweiz suchen wir Unterstützung im Teilzeit-Pensum von 50 - 70%. Arbeiten Sie eng mit unserem dynamischen Legal Services Team zusammen und tragen zum Erfolg unseres Unternehmens bei. Wir suchen eine selbstständige Fachkraft, die interne Prozesse unterstützt und aktiv zur Klärung der rechtlichen Fragen bei Bühler beiträgt. Aufgaben Sie führen juristische Recherchen durch und unterstützen bei der Klärung von rechtlichen Fragen Sie assistieren beim Corporate Housekeeping (z.B. Pflege der Beteiligungsverwaltung, Durchführung von Generalversammlungen, Erstellung von Gründungs-, Verschmelzungs- und Schliessungsdokumenten, etc.) Sie arbeiten aktiv bei der Umsetzung der globalen Datenschutzorganisation, der Pflege der Verarbeitungsverzeichnisse, der Gestaltung des internen Datenschutzauftritts und der Erstellung sowie Prüfung von Auftragsverarbeitungsvereinbarungen mit Sie entwerfen juristische Dokumente (Korrespondenz, Beschlüsse im Rahmen des Corporate Housekeepings, kleinere Verträge) und/ oder bereiten Präsentationen mit juristischen Inhalt vor Sie fungieren als Ansprechperson für externe Anwaltskanzleien und interne Abteilungen Sie sind verantwortlich für die Einhaltung der Prozesse und führen selbstständig Vorgänge, wie z.B. Beglaubigungen oder Reportings, durch Erforderliche Qualifikationen Berufserfahrung als Paralegal oder in vergleichbarer Funktion, erworben in einer Rechtsabteilung eines Unternehmens oder in einer Anwaltskanzlei, von Vorteil mit Arbeitserfahrung im Datenschutz Kaufmännische Grundausbildung oder Matura mit Zusatzausbildung als Paralegal, dipl. Rechtsfrau/ -mann oder vergleichbarer Weiterbildung Motivation, Verantwortung zu übernehmen und das eigene Wissen weiterzuentwickeln Eigeninitiative, Selbstständigkeit, Belastbarkeit und Flexibilität sowie Freude an Teamarbeit Vernetztes Denken und eine strukturierte Arbeitsweise Gute Kommunikationsfähigkeiten in Deutsch und Englisch Gute MS-Office-Kenntnisse Benefits Karriere und persönliche Entwicklung Internationales Arbeitsumfeld Sicherer und integrativer Arbeitsplatz Familiengeführtes Unternehmen Bühlereigene Pensionskasse Personalrestaurant Modernes Mobilitätskonzept sowie gute Anbindung an den öffentlichen Nahverkehr Mitarbeitervorteile und -rabatte Gewinnbeteiligung Senioritätsbonus Internes Programm für Frauen in MINT Women@MLS Netzwerk GenerationB Gemeinschaft Sie haben noch Fragen? Wir helfen Ihnen gerne weiter! Franziska Oertel HR Recruiting and Marketing Specialist www.linkedin.com/in/franziska-oertel Gupfenstrasse 5 9240 Uzwil
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